Nejde ani tak o postavy, jako spíš o děj. Podotýkám, že se to celý odehrává v současnosti.
Už víc jak 1000 let existuje Převorství sionské, které má chránit tajemství svatého grál - které si všichni představujeme (nebo jsme si představovali) jako kalich - před církví, která toto tajemství chce zničit, protože ono samo by pro ni mohlo být "smrtelné".
Mezi členy Převorství patřili lidé jako byl da Vinci, Newton, Hugo nebo Botticelli.
Právě da Vinci byl dokonce nejvyšším představeným celého Převorství.
Asi všichni víme, nebo bysme měli vědět, že da Vinci maloval pro církev nikoliv z úcty k Bohu, ale pro pouhopouhé finance. Do svých děl zakomponoval různé symboly pohanství.
Samotný název Mona Lisa je anagramem k egyptským božstvům plodnosti, boha Amona a bohyně Isis (bývá psána jako L'isa).
Na jeho obraze Poslední večeře Páně se nenachází 13 apoštolů jak jste už určitě slyšeli, ale dvanáct a jedna…žena! Kdybyste mi přece jen nevěřili, podívejte se na samotný obraz.
Žena sedí po Kristově pravici a dohromady spolu svírají tvar v, což je znak pro kalich, svatý grál a symbol ženství. Společně také vytváří písmeno M, což je podle některých začáteční písmeno jména té ženy, každopádně to prý není náhodné.
A co je pro mě opravdu záhada, je ruka,která nemá tělo. Ta ruka svírá dýku, kterou chtěl Leonardo vyobrazit zlost Petra (naklání se k oné ženě), který je rozzloben tím, že Kristovým nástupcem má být žena a nikoliv on, svatý Petr. I Petrova ruka, která leží na krku ženy symbolizuje smrt.
Co mě nejvíc dostalo, je to, že v první polovině dvacátého století byly nalezeny další evangelia, ve kterých se popisuje Ježíšův civilní život a jeho smrtelnost. Církev ty evangelia samozřejmě popřela a označila za podvrh.
Když už jsem u toho, evangelií je prý více než 80, ale pouhá čtyři, která vybral pohanský císař Konstantin jsou citována v Bibli a oslavují Ježíše jako svatého.
O Kristově božství se údajně nechalo hlasovat právě za vlády císaře Konstantina a návrh prošel velmi těsně.